کد خبر 418741
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸

یک کارشناس امنیتی و راهبردی مسایل منطقه، آمریکا را متهم به توطئه برای سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق کرد و گفت که نیروهای ائتلاف به رهبری این کشور می توانستند مانع سقوط الرمادی به دست گروه تروریستی داعش شوند.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری «بغداد تایمز»، محمد محی روز سه شنبه افزود: نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا اقدام لازم را برای جلوگیری از سقوط شهر الرمادی بعمل نیاوردند.

وی در گفت وگو با بغداد تایمز خاطرنشان کرد که هواپیماهای ائتلاف اگر صادقانه عمل کرده بودند، می توانستند نقش سرنوشت سازی در کنترل حریم هوایی عراق و نابودی عناصر داعش ایفا کنند.

محمد محی با اشاره به چشم پوشی نیروهای ائتلاف در زمینه انتقال نیروی انسانی و تجهیزات نظامی از خاک سوریه به عراق گفت که بیش از دو هزار جنگجو از خاک سوریه وارد عراق شدند بدون اینکه هواپیمای ائتلاف مانع آنها شوند.

این کارشناس امنیتی افزود که سقوط الرمادی، آمریکا و برخی طرف های سیاسی را در معرض اتهام زمنیه سازی برای تسلیم این شهر به گروه های تروریستی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا می خواهد با سقوط الرمادی دولت عراق را برای اجرای نقشه های مربوط به تجزیه عراق که احتمالا نخستن آن موضوع ایالت های سنی نشین است، تحت فشار قرار دهد.

تروریستهای داعش اخیرا با سو استفاده از عدم حضور نیروهای مردمی در الرمادی مرکز استان الانبار، بخشهایی از این شهر را اشغال کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رسول جبروز ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    من متاسف هستم برای کسانی که نشستن تا دیگران برای انان کاری انجام دهد کس نخاراند پشت من جز ناخن انگشت من
  • سارا ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    تا وقتی ارتش عراق جا خالی می کنه به امید آمریکا ! وضعشون از این بهتر نمی شه. فقط دلم برای زنها و بچه ها می سوزه. اگر نه مرداشون که وظیفهء دفاع از ناموس و آب و خاکشونو دارن، وقتی جا خالی می کنن، وقتش شهرهاشونو دو دستی تقدیم جنایتکارا می کنن. وقتی به امید «آمریکا» ! می شینن، هربلایی سرشون بیاد؛ حقشونه. نخست وزیرشونم لنگهء بقیه شون. و حتی بدتر از بقیه که نمی تونه تصمیم درست رو از نادرست و دوست رو از دشمن تشخیص بده.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    تا امیدتون به آمریکاست، آش همین آشه و کاسه همین کاسه.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    بعید است نیروهای داعش بتوانند زنده به سوریه برگردند ه
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    استان الانبار باید به چند بخش قسمت بشه ب نامهای مختلف.یک استان بزرگ سنی نشین خطر بزرگی برای تمامیت عراقه
  • طاهر ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    چرا آمریکا مسوول سقوط الرمادی است در حالی که 3 سال پیش مجلس و دولت عراق رسماًاز آمریکا خواستند از عراق بیرون برود و حضور آمریکا در عراق شد مثل سایر کشورها ( حضور دیپلماتیک ) اینکه ارتش عراق چپ و راست از داعش شکست میخوره و هر دفعه کلی تجهیزات و سلاح روز را تقدیم داعش می کند چه ربطی به آمریکا دارد بله اگر آمریکا در عراق مثل چند سال گذشته نیروی نظامی داشت قبول
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    یعنی می شه باورکرد از زمان امام علی تا الان اینها تغییر کرده باشن.همیشه چشمشان به معاویه ها ویزید ها بوده.نه به خدا.بر خلاف یمنی ها
  • بی نام ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    در همین حوالی یه دولتی رو میشناسم که اونهم امیدش به آمریکاست
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    امید چیه ؟؟با مریکا قراداد امنیتی داره همچنین با ایران.خب باید کمک کنن.اگه کمکهای ایران وامریکا نبودکه.................
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    حضرت علی ع قاتل خودشو بخشید شما اتش بیار معرکه شده اید.ساخت وپخش سریال مختار باعث دشمنی ویکی ار علل مهم بوجود امدن وگسترش داعش شد.
  • محمد ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    آمریکا با لشگر کشی به عراق و کمک مالی به مخالفین سوری از جمله همین داعش مقصر نیست؟! اصلا چرا نیرو بیارن که بخوان نگهشون دارن؟ دیدگاهتون باعث تاسفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس